تابستان، فصل محبوب اما بسیار گرمی است، یکی از چالش‌های افراد در این فصل گرم، پیداکردن لباس مناسب برای این فصل است تا آن‌ها را از گرمای طاقت‌فرسا، در امان نگه دارد. اما گاهی به اشتباه، ممکن است سراغ لباس‌های به‌ظاهر خنک اما پلاستیکی بروید که نه‌تنها بدن شما را خنک نگه نمی‌دارد، بلکه باعث تعریق بیشتر هم می‌شود.

اما اگر کمی درباره دنیای پارچه‌ها مطالعه داشته باشید و همچنین با انواع الیاف طبیعی آشنا شوید، انتخاب یک لباس خنک و مناسب تابستان، کاری بسیار راحت خواهد بود. شومیز لنین همان چیزی است که در روزهای گرم و سوزان به آن نیاز دارید! این شومیزها را می‌توانید در محیط‌های مختلفی بپوشید و از حس خنکی و راحتی که به شما می‌دهند، لذت ببرید. در ادامه همراه ما باشید تا با انواع شومیز مانتویی لنین و قیمت آن‌ها، آشنا شوید.

شومیز چیست؟

قبل از بررسی شومیز لنین، جالب است بدانید که شومیز یک کلمه فرانسوی است و مجموعه بسیار گسترده‌ای از انواع لباس را شامل می‌شود که این مجموعه شامل، لباس‌های زنانه، ژاکت‌ها، تونیک، پیراهن و… است. همچنین شومیز معنای دیگری نیز دارد؛ یعنی به لباس‎‌هایی که جنس لطیف و دوخت نرمی دارند، شومیز گفته می‌شود.

معرفی پارچه لینن

پیش‌از هر چیز باید بدانید که پارچه لنین چیست؟ الیاف لنین یکی از الیاف طبیعی پرکاربرد است که این روزها جایگاه ویژه‌ای در دنیای مد پیدا کرده است و طراحان زیادی این پارچه را برای طراحی‌های خود انتخاب می‌کنند. برخی افراد، به ‌اشتباه، این پارچه را لنین می‌گویند، درحالی‌که نام صحیح آن لینن است و به غلط در میان افراد با نام لنین جا افتاده است.

پارچه لینن، نوعی کتان محسوب می‌شود که برگرفته از گیاه کتان است. برای تهیه این پارچه از الیاف دیگری مانند پنبه، کنف، نایلون، پلی استر و… استفاده و در نهایت پارچه لینن تشکیل می‌شود. این پارچه در جنس‌ها و کیفیت‌های مختلفی در بازار موجود است که با توجه به میزان الیاف طبیعی به‌کاررفته در آن، می‌توانید مرغوبیت آن را برآورد کنید.

فرآیند تولید این پارچه، نسبت به پارچه کتان، زمان و هزینه کمتری خواهد داشت و بسیار مقرون به‌صرفه است، اما باید از گیاه کتانی استفاده شود که بسیار مرغوب است.

انواع شومیز لنین

اما ببینیم که شومیز لنین چیست؟ شومیز و شومیز مانتویی لنین، یکی از لباس‌های بسیار پراستفاده در فصل گرماست که حتماً شما هم حداقل یکی از آن‌ها را در کمد لباس‌هایتان دارید. این شومیزها با پارچه سبک و راحت خود در انواع مدل‌های مختلف، تولید می‌شوند که ترندترین مدل‌های این مانتو، شامل شومیز راه‌راه، شومیز کتی، شومیزهای جلوبسته و جلوباز و درنهایت انواع مانتوهای گلدوزی‌شده است و طبق علاقه و سلیقه‌ای که دارید و همچنین با توجه به استایلتان، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

شومیز لنین جلوبسته

شومیز جلوبسته یکی از انواع پرطرفدار شومیزهاست که البته راحت‌ترین شومیز نیز محسوب می‌شود، زیرا بدون دکمه است و با داشتن این دسته از شومیزها برخلاف انواع شومیز جلوباز، نیازی نیست به فکر لباسی باشید که بخواهید زیر آن بپوشید. البته بعضی از انواع شومیز جلوبسته ممکن است در قسمت گلو یا گردن، یک دکمه داشته باشند. این شومیزها برای انواع مراسم و مهمانی‌ها مناسب هستند و توصیه می‌کنیم آن را همراه شلوار بگ جین بپوشید تا شیک و زیبا به نظر بیایید.

حتما بخوانید  مدل مانتو الیاف طبیعی شیک

بعضی مدل‌های شومیز مانتویی جلوبسته، قد کوتاهی دارند اما به‌عنوان مانتو و برای فعالیت‌های روزمره یک گزینه عالی محسوب می‌شود. در مورد شومیز مانتویی نیز پیشنهاد می‌کنیم که آن را با شلوار‌های بگ یا نیم‌بگ بپوشید تا استایل مناسب‌ و جوان‌پسندانه‌ای داشته باشید.

شومیز لنین گلدوزی

با توجه به ویژگی‌هایی که پارچه لینن دارد، انجام انواع گلدوزی و خامه‌دوزی هم روی این پارچه، به‌راحتی انجام می‌گیرد. این کار که با استفاده از نخ‌های رنگی متنوعی انجام می‌شود، زیبایی بصری فوق‌العاده‌ای را به لینن می‌بخشد. اگر یک هنرمند هستید و یا به استایل‌های هنری علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم که شومیز لنین گلدوزی‌شده زیبا را از دست ندهید و با شال‌های هنری بلند استایل کنید.

شومیز لنین طرح‌دار

شومیزهای طرح‌دار رنگبندی متنوع و طرح‌های زیادی دارند و این روزها نیز بسیار مد شده‌اند. البته احتمالاً مدل‌های مانتویی را تن بسیاری از افراد در خیابان‌ها دیده‌اید. طرح‌هایی که روی پارچه این شومیزها می‌بینید، از جمله طرح‌های چاپی هستند که طرح آن را به صورت تکرار شونده روی پارچه می‌اندازند و طرح این شومیزها شامل طرح‌های عروسکی بامزه، طرح کاکتوس، طرح‌های گل و برگ و… می‌شود.

این شومیزها در اندازه‌های بلند و کوتاه موجود هستند که می‌توانید با توجه به موقعیتی که می‌خواهید آن‌ها را بپوشید، گزینه مناسب‌تر را بخرید. همچنین خوب است بدانید که شومیزهای لنین از ایستایی بسیار خوب و محکمی برخوردارند هستند و به‌همین‌دلیل هنگامی که آن‌ها را می‌پوشید، احساس خوبی به ظاهر خود دارید و لباس، اصطلاحاً خود را نمی‌اندازد.

شومیز راه‌راه

حتماً می‌دانید که با داشتن یک شومیز مجلسی و یا شومیز مانتویی با طرح راه‌راه، می‌توانید استایل‌های بسیار خاصی را ست کنید. بعضی از این شومیزها کمی مشابه پیراهن‌های پسرانه هستند که متناسب برای استایل دختران طراحی شده‌اند و این روزها هم پایه ثابت استایل‌های اسپرت شده‌اند. انواع شومیز لنین راه‌راه با جنس‌های نازک و ضخیم در بازار موجود هستند که در صورت تمایل، بتوانید شومیز پاییزی از جنس لینن نیز تهیه کنید.

طرح و خطوط روی لباس، تاثیر بسیار زیادی در چاق یا لاغر نشان‌دادن بدن دارد. اگر کمی اضافه وزن دارید و یا می‌خواهید اندام شما لاغرتر به نظر برسد، شومیزهایی با خطوط عمودی گزینه مناسبی هستند و اگر برعکس، لاغر هستید و تمایل دارید مقداری پُرتر به نظر بیایید، پیشنهاد ما لباس راه‌راه با خطوط افقی است. همچنین رنگ و ضخامت خطوط راه‌راه نیز در نوع نمایش استایل شما بی‌تاثیر نیست.

قیمت شومیز لنین

گاهی ممکن است ۲ لباس یکسان را با ۲ قیمت متفاوت پیدا کنید. به‌همین‌خاطر بهتر است هنگام خرید لباس، خوب بگردید تا علاوه‌بر قیمت مناسب، سراغ جایی بروید که از کیفیت آن نیز اطمینان پیدا کنید. اما اگر بخواهیم به‌طورکلی قیمت انواع شومیز لنین و شومیز مانتویی لنین را بررسی کنیم، باید گفت میانگین قیمت آن بین ۵۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومان است و این یعنی با مبلغ کمتر و بیشتر از این هم، می‌توانید لباس‌های لینن را در بازار ببینید. بهتر است یکبار برای خرید یک شومیز باکیفیت هزینه کنید تا همیشه شیک به نظر برسید و عمر مفید لباس شما زیاد باشد. پارچه‌های لینن بی‌کیفیت با 3 یا 4 بار استفاده، پرز می‌دهند و به‌سرعت کهنه می‌شوند.

حتما بخوانید  مدل مانتو لنین جدید طرح دار

خرید شومیز لنین

اگر می‌خواهید خوش‌استایل باشید، باید برای خرید هرگونه لباسی مانند مانتو، شومیز، شلوار، شال یا روسری، کفش و حتی جوراب که بخش کوچکی از استایل را شامل می‌شود دقت کافی داشته باشید و به‌خوبی راجع به دنیای مد و استایل اطلاعات کسب کنید. بنابراین برای خرید این شومیزها نکاتی را در ادامه خواهیم گفت.

  • هنگام خرید، به جنس لینن لباس توجه کنید. زیرا اگر درصد الیاف مصنوعی پارچه زیاد باشد، دیگر نمی‌توانید توقع داشته باشید که لباس، باکیفیت و خنک باشد.
  • شومیزی متناسب با سایز خود بخرید. البته با توجه به ترندشدن شومیز و مانتوهای فری‌سایز، ابتدا مطمئن شوید که این سبک لباس گزینه خوبی برای شماست و سپس اقدام  به خرید کنید. (اگر چاق هستید، لباس‌های فری‌سایز را با دقت انتخاب کنید.)
  • کیفیت شومیز را بادقت بررسی کنید. کیفیت دوخت لباس و دکمه‌ها اهمیت زیادی دارد و دوخت باکیفیت و بی‌کیفیت یک لباس، باعث ایجاد 2 استایل کاملاً متفاوت می‌شود.
  • قیمت محصولات را بررسی کنید تا برای لباس بی‌کیفیت، مبلغ زیادی نپردازید.
  • نکته بسیار مهم در انتخاب شومیز لنین، رنگ و طرح آن است. در انتخاب آن‌ها سخت‌گیر و بادقت عمل کنید و رنگی را بپوشید که به چهره و ظاهرتان جذابیت بیشتری بدهد.
  • موقعیت و مکانی را که می‌خواهید شومیز بپوشید، به‌طور کامل بسنجید. بسیار مهم است بدانید که می‌خواهید به یک جشن و مجلس بروید و یا برای یک قرار دوستانه، نیاز به شومیز دارید.
  • لباس‌های دیگر خود را بررسی و شومیزی را انتخاب کنید که چند شلوار هماهنگ و جذاب با آن‌ها را داشته باشید.
  • پارچه‌ای را انتخاب کنید که کمتر چروک شود، زیرا بعضی از انواع مانتوهای لینن پس‌از چروک‌شدن، به‌سختی قابل اتوکشی هستند.

سخن پایانی

حال که با انواع شومیز لنین آشنا شدید خوب است بدانید که از ویژگی‌های مهم و بارز شومیز مانتویی لنین، تنفس‌پذیری بسیار خوب، عدم ساییدگی و عدم پرزشدن، این پارچه است. سبک و راحت‌بودن این لباس نیز آن را از سایر لباس‌ها و مانتوها متمایز کرده و به‌همین‌دلیل محبوب و پرطرفدار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.