روسری و شال به عنوان یکی از اکسسوری‌های مهم و متنوع در دنیای مد شناخته می‌شوند. شال و روسری جدید می‌تواند به سادگی سبک کلی لباس زنانه را تغییر دهد. برای بانوان شناخت تفاوت میان آن‌ها مهم است زیرا می‌تواند استایل ویژه‌ای به آن‌ها بدهد.

مینی اسکارف از نمونه روسری‌های پرطرفدار در میان بانوان سرتاسر جهان است. به‌ویژه بازیگران برای داشتن استایل نوستالژی از این اکسسوری استقبال بسیاری کرده‌اند. با تنوع بی‌پایان در دنیای شال و روسری، همیشه مدل‌های جدیدی برای انتخاب وجود دارد. در ادامه، به معرفی آخرین مدل‌های شال و روسری در سال 1402 می‌پردازیم. همراه ما بمانید.

 شال و روسری زنانه

انواع و اقسام شال و روسری خاص و جدید وجود دارد که میان آن‌ها می‌توانید انتخاب کنید. اما هنگام انتخاب میان این دو باید استایل خود را مد نظر داشته باشید. به‌عنوان مثال شال برای هر دو استایل مجلسی و اسپرت مناسب است. از طرف دیگر روسری عموما حالت رسمی‌تری دارد.

حال چگونه میان شال و روسری‌های جدید بهترین را انتخاب کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید انواع جنس پارچه، طرح‌های متنوع و رنگ‌های مکمل را بشناسید.

شال و روسری خاص وال حریر دار رنگ کرم نوار دوزی شده

 انواع روسری و شال 1402

  • ابریشم: برای روسری‌های رسمی و فصل‌های گرم بهترین انتخاب است.
  • ساتن: برای روسری‌های لوکس و رسمی در هر فصل جذابیت خاصی به استایل شما خواهد داد.
  • ژاکارد: با کیفیت بالا و طرح‌های جذاب می‌تواند انتخاب خوبی برای فصل پاییز و بهار باشد.
  • حریر: برای تابستان و فصل‌های گرم مناسب است.
  • اکریلیک: الیاف سنگین اکریلیک برای فصل زمستان بهترین انتخاب است.

لیست رنگ های مکمل برای ست کردن مانتو و روسری

برای انتخاب رنگ مناسب روسری و شال، ابتدا رنگ پوست خود را شناسایی کرده و بر اساس آن انتخاب کنید. سپس این رنگ را با لباس خود تطابق دهید. اگر می‌خواهید تطابق بیشتری داشته باشید، از رنگ‌های خنثی مثل سفید، مشکی، طوسی و خاکستری در روسری و شال خود استفاده کنید. اگر به دنبال شال و روسری جدید با رنگ‌ها و طرح‌های زیبا هستید، می‌توانید از رنگ‌های مکمل زیر برای داشتن استایلی خاص الهام بگیرید:

  • زرد و بنفش
  • سبز تیره و ارغوانی
  • نارنجی و نیلی
  • آبی فیروزه‌ای و قرمز
  • شیری و سبز
  • صورتی و طوسی
شال و روسری جدید حرید در انواع رنگ‌های تابستانه

انواع طرح و نقش شال و روسری خاص

ویژگی مهم روسری و شال، طرح و نقش آن‌ها است، که طراحان حرفه‌ای با خلاقیت بی‌نظیرشان آن‌ها را تولید می‌کنند. شما باید طرحی را انتخاب کنید که با سلیقه و سن شما همخوانی داشته باشد. هنگام خرید هدیه نیز به ویژگی‌ها و علایق فرد مورد نظر توجه کنید. به عنوان مثال:

  • خرید شال حریر با نقوش بته‌جقه و گل‌های کوچک مناسب خانم‌های مسن‌تر است، اگرچه گاهی جوانان سنتی پسند نیز این نوع طرح‌ها را دوست دارند.
  • طرح‌های مدرن شامل الگوهای هندسی منظم و نامنظم و نیز نقاشی‌های متنوع از جمله کوبیسم، به طور عمومی جوان پسند هستند. با این حال بسیاری از خانوم‌های خوش سلیقه نیز از آن‌ها استقبال می‌کنند.
  • خرید شال حریر با رنگ‌های تند و روشن، الگوهای فانتزی و حتی شخصیت‌های کارتونی، برای نوجوانان و کودکان گزینه‌های بهتری هستند.
حتما بخوانید  استایل دانشجویی دخترانه

 ویژگی های شال و روسری جدید و با کیفیت از نظر جنس 

آشنایی با پارچه‌های مختلف، به شما این امکان را می‌دهد تا با توجه به موقعیت و فصل، پوشش شیک و مناسبی را انتخاب کنید. در مهمانی‌ها و مجالس رسمی، روسری‌های ساتن و ابریشمی مناسب هستند، در روزهای گرم تابستان می‌توانید از شال و روسری‌های نخی نازک استفاده کنید و در فصل زمستان شال‌های پشمی از شما در برابر سرما محافظت می‌کنند.

شال و روسری جدید وال هندی چروک گلدار قرمز رنگ

 شال و روسری خاص حریر

یکی از محبوب‌ترین انواع شال و روسری جدید در بازار، اجناس نخی هستند و تقاضای بالایی دارند. این محصولات به عنوان گزینه‌های اصلی برای تجربه راحتی و خنکی در موقعیت‌های مختلف شناخته می‌شوند. البته میزان پنبه و پلی‌استر به کار رفته در آن‌ها روی کیفیتشان تاثیر بسیاری دارد.

به‌عنوان مثال، روسری‌های با درصد بیشتر پنبه، خنکی بیشتری را فراهم می‌کنند، اما ممکن است به سرعت گلوله و پرزدار شوند. به علاوه، هر چه الیاف مصنوعی بیشتری در ترکیب به کار روند، احتمال چروک‌شدن آنها کمتر می‌شود، اما می‌تواند عرق بدن را جذب کرده و احساس گرما و ناراحتی ایجاد کند.

 شال و روسری ابریشمی و ساتن

پارچه ساتن و ابریشمی عموما برای مجالس رسمی مناسب هستند. این پارچه‌ها با سطح شفاف و براق خود، زیبایی ویژه‌ای به هر نوع تیپ و استایل می‌بخشند. اما توجه داشته باشید که در مقایسه با روسری‌های نخی، قیمت‌ بیشتری دارند و باید از آن‌ها بیشتر مراقبت کنید تا آسیب نبینند.

شال و روسری‌های جدید ابریشمی و شاتن عموما با دست دوخته می‌شوند. بنابراین بهتر است آن‌ها را در ماشین لباس شویی نندازید و هنگام اتو کشیدن از دمای پایین استفاده کنید.

 شال و روسری پشمی

این نوع پارچه انتخابی ایده‌آل برای روزهای سرد هستند و از سر و گردن شما در زمستان مراقبت می‌کنند. یکی از مزایای پارچه پشمی این است که به ندرت چروک می‌شود و نیازی به اتو زدن ندارد. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که این محصولات برای مواقع مختلف، از جمله رفتن به محل کار و دانشگاه، مناسب باشند. هنگام شستشو، حتما از آب سرد و مواد شوینده ملایم استفاده کنید و به هیچ وجه آن را مالش ندهید. این اقدام باعث می‌شود تا الیاف پشم کمتر گره خورده و شال یا روسری به شکل آراسته‌تری حفظ شود.

حتما بخوانید  شستشوی صحیح و اصولی انواع پارچه الیاف طبیعی

نکاتی که هنگام شستن شال و روسری باید به آن توجه کنید

نوع مراقبت از شال و روسری‌های جدید می‌تواند در حفظ زیبایی و دوام پارچه آن‌ها کمک کند. برای شستشو، همیشه برچسب دوخته شده به آن‌ها را بررسی کرده و دستورات آن را رعایت کنید. به عنوان نکات مهم نگهداری می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. شال و روسری را هرگز در ماشین لباسشویی نگذارید. به جای آن، به صورت دستی با آب گرم و مقدار کمی شامپو یا مایع ظرفشویی شستشو دهید.
  2. اگر روی شال یا روسری لکه‌ای وجود دارد، ابتدا مقداری شامپو را مستقیما روی لکه بریزید و سپس آن را با دقت با انگشت‌ها پخش کنید. پس از مدتی انتظار، پارچه را بشویید.
  3. اگر شال و روسری جدید پشمی و سنگین است، از آویزان کردن آن پرهیز کنید و در عوض، آن‌ها را بر روی سطح صاف قرار دهید تا خشک شوند.
  4. اتو را هرگز مستقیما روی شال یا روسری نگذارید. به جای آن، از اتو با حرارت ملایم با یک پارچه سفید تمیز برای اتو کشیدن استفاده کنید.
  5. شال و روسری‌های خاص ابریشمی را کمی مرطوب کرده و سپس با مراعات دقیق راهنمایی برچسب روی آن اتو کنید.
  6. با تغییر فصل، شال و روسری‌هایی را که دیگر نیازی به استفاده از آن‌ها ندارید، برای حفظ شکل و کیفیت در کشویی در بسته قرار دهید.

نحوه ست کردن شال و روسری جدید با مانتو

راز مهم ترکیب و ست کردن در خرید شال چروک گلدار و روسری با لباس، در پیروی از چند رنگ و استایل ساده است. قوانین قدیمی لباس پوشیدن در اینجا اهمیت کمتری دارند و در عوض، روش‌های جدیدی را که برای ترکیب طرح‌ها و رنگ‌ها در این مطلب بازگو کردیم می‌توانند استایل زیباتری به شما ببخشند.

هماهنگی رنگ‌ها در استایل شما موضوع کلیدی است. بهتر است آزمایش‌ها را با مدل‌های ساده آغاز کنید. ترکیب دو لباس با طرح‌های مختلف نیز می‌تواند استایل شیک و جذابی به شما بدهد، اما پیش از ست کردن حتما به رنگ‌های آن دقت کنید.

5 دیدگاه برای “معرفی مدل های شال و روسری جدید 1402

  1. تصویر آواتار
    Samira گفته:

    کاش شالای حریر و گلدار رو شارژ کنین بازم
    من چندین رنگ ازتون خریدم خیلی دوست داشتنی ان
    الان برای ست پانچ رستا سفیدشو میخوام 😇💙

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.